Ali veste, kaj pomeni svetost, h kateri smo po sklepih drugega vatikanskega koncila poklicani vsi, ne le tisti v posvečenem stanu?
Takole piše spletna stran Opus Dei: »Svetost pomeni biti v vsem podoben Jezusu Kristusu: v mislih, čustvih, besedah in dejanjih. Bistvo svetosti je ljubezen (ljubiti Boga bolj kot vse stvari in bližnjega kakor samega sebe), ki oblikuje vse kreposti: ponižnost, pravičnost, delavnost, čistost, pokorščino, veselje … To je cilj, h kateremu so poklicani vsi, ki so krščeni, in ki ga človek lahko doseže samo v nebesih, potem ko se je z božjo pomočjo celo življenje boril.« Svetost ni torej samo za izbrance in ni nek elitizem. Kljub vsemu pa se nam svetost na nek način upira – predvsem zaradi predsodkov in napačnih predstav o njej. Svetništvo ni zgolj trpljenje, tudi ni prijaznost vedno in povsod. Ni izogibanje užitkom in zabavi. Prav tako biti svet ne pomeni, da delaš zgolj velike stvari. Pač pa je svetost največkrat skrito življenje v Bogu. In kar je najpomembnejše: svetost ni zgolj sad lastnih naporov, pač pa sad sodelovanja narave z Božjo milostjo.
Ali bi lahko enako trdili za Marijo, Jezusovo mater? Že pomen njenega imena (izvirno Miryam) pomeni, da je »tista, ki jo Bog ljubi«. Marija je bila po milosti Božji in ne po svoji zaslugi že ob svojem spočetju obvarovana izvirnega greha. Vendar je Bog lahko preko nje izpeljal svoj načrt odrešenja le preko njene privolitve, kar lepo opisuje evangelist Luka z odlomkom o angelovem oznanjenju. Bog se je učlovečil tako, da se je ponižal in postal človek. Z Marijino privolitvijo je Beseda postala meso, Marija pa je sprejela poslanstvo, ki zveni zelo skrivnostno: postala je mati Boga. Ali Bog more imeti človeško mater? To vprašanje nas lahko vznemirja. Gre namreč za veliko skrivnost. Posebej pravoslavni kristjani Marijo častijo kot »Bogorodico«.
Še težje pa je razumeti Marijino devištvo. Devištvo velikokrat razumemo zgolj v telesnem smislu in z nekaj zadržki zaradi platonsko dualističnega pojmovanja telesa in duha. Devištvo ne pomeni zgolj neke neomadeževanosti in čistosti, ampak jo moremo razumeti predvsem kot popolno razpoložljivost za Boga. V času, ko je Marija živela, odločitev za devištvo in samskost ni bila cenjena v tedanji judovski kulturi. V Božjem načrtu je bilo, da Marija sprejme moža sv. Jožefa kot svojega varuha. A vendarle je, v nasprotju s svojimi prvotnimi pričakovanji, postala mati, čeprav, kot pravi Sveto pismo, ni spoznala moža. In vendar je ostala devica še naprej.
Kaj pravzaprav pomeni devištvo v duhovnem smislu? Duhovna družina Delo, ki ji je pripadal tudi Božji služabnik Anton Strle, pravi takole: »V pogosto umazanem svetu laži, lakomnosti, nasilja in spolne razbrzdanosti izžareva človek, ki ima iskreno, preprosto in čisto srce, resnično prodorno moč. Svet potrebuje čistost. Kot kristjani imamo nalogo, da svoje mišljenje odpremo resnici, da smo v vsem iskreni, da strasti podredimo urejajoči moči Duha in dopustimo, da jih prepoji ljubezen. V tem nam je Devica Marija velika vzornica. V karizmi duhovne družine »Delo« ima devištvo velik pomen. Pojmuje se v obsežnem smislu kot devištvo vere, duha, srca in telesa. Nekatere ude Cerkve Gospod izvoli, da živijo v popolni vzdržnosti zaradi nebeškega kraljestva. Božja milost jim daje moč, da se odpovedo zakonski skupnosti in vso moč svoje ljubezni podarijo Kristusu in jo zastavijo za rast božjega kraljestva v svetu. Vsi kristjani pa so poklicani, da živijo devištvo vere, srca in duha kakor tudi krepost čistosti v skladu z lastnim življenjskim stanom.« Devištvo je torej predpodoba odprtosti za nadnaravno in za milost, vse naše žrtve in odpovedi v prizadevanjih za krepostno življenje in za večjo odprtost Božji milosti torej predstavljajo neke vrste devištvo. In v tem nam je Marija velik zgled in tudi priprošnjica, zato tudi sv. Bernard v svoji znameniti molitvi »Spomni se« pravi: »S tem zaupanjem hitimo k tebi, o devic Devica in Mati…«
Pojdimo torej na pot v nebeško kraljestvo po Marijinih stopinjah, kajti romanje v Očetovo hišo je tako najbolj varno. Sveta Marija, Mati Božja in devic Devica, prosi za nas.
Vprašanje za razmislek: Kaj zame pomeni svetost?