Pred slabim tednom dni je bil na spletnem portalu Domovina objavljen članek duhovnika Gabrijela Kavčiča z naslovom Je čas za bolj »vključujočo Cerkev« do LGBT skupnosti? v katerem povzema nekatere aktualne teološke miselne tokove v povezavi z LGBT. Članek je sicer pisan z veliko truda za ohranitev nevtralne pozicije do omenjenega vprašanja, vendarle pa pozornemu bralcu tudi sam tekst v določenih segmentih pokaže na krizo v teologiji in mišljenju, ki ji je, kot bomo videli, nemški del Katoliške Cerkve popolnoma podlegel, vsaj kar se tiče vprašanja homoseksualnosti.
Nemški kardinal Reinhard Marx, ki je tesni svetovalec papeža Frančiška, je prejšnji mesec daroval Sveto mašo za münchensko queer skupnost, kjer je v homiliji govoril, da si želi bolj vključujočo Cerkev glede odnosa do LGBT skupnosti, kasneje pa je za revijo Stern pozval k vključujoči etiki, ki mora v odnosih priznati prvenstvo ljubezni, saj je to, da se dva človeka v veselju in žalosti zavzemata drug za drugega, ne glede na spol, v skladu s krščansko držo. Pri tem je priznal, da si še pred nekaj leti ni mogel predstavljati, da bi lahko kdaj daroval takšno bogoslužje in da se zaveda, da s svojimi stališči vznemirja tradicionalne kroge Katoliške Cerkve. Marx je dodal, da se počuti svobodnega, da pove, kar misli, cilj tega pa je po njegovo razvijanje nauka Cerkve. LGBT osebe so del stvarstva in ljubljene od Boga, pravi kardinal Marx, in dodaja, da trenutno učenje Cerkve deluje temu nasprotno, saj da iz nje izriva LGBT osebe, ko homoseksualna dejanja označuje kot nedopustna, kar je po njegovo greh, ki se posebej kaže v odnosu tistih, ki tem osebam grozijo s peklom, kar kaže na to, tako Marx, da ti niso razumeli ničesar.
Kot piše Kavčič, Marxovo mnenje med nemškimi škofi ni osamljeno, saj je tudi nemška sinodalna pot izglasovala podoben predlog, takšno stališče pa zavzema tudi luksemburški nadškof, ki je tudi predsednik Evropske škofovske konference Jean Claude Hollerich. Omenjeni nadškof je tudi zadolžen nad Sinodo o sinodalnosti. Kavčič ugotavlja, da se v vsem tem nahaja želja po spremembi katekizemskega učenja glede moralne spornosti istospolnih dejanj, ki prihaja predvsem iz nemških dežel, da pa sicer tudi v nekaterih drugih zahodnih državah tlijo podobne ideje. Je pa za natančnega bralca, ki vsaj malo pozna učenje Katoliške Cerkve presenetljivo, ko avtor članka govori o opoziciji tem stališčem, ki da je zelo močna in v prvo vrsto postavi Katekizem Katoliške Cerkve, kjer je nauk glede vere in morale zelo jasen. Tudi glede vprašanja homoseksualnosti, ki je bilo ponovno poudarjeno s strani papeža Frančiška, pa tudi sicer s strani nekaterih drugih tokov znotraj Cerkve, medtem ko se večina v Cerkvi in tudi znotraj drugega krščanskega sveta s tem vprašanjem niti ne ukvarja.
Več si lahko preberete TUKAJ.