foto: Andrew Gardner / Wikipedia

V skladu z zakonom o medijih (26. 27. in 18. člen) objavljamo odziv bralca na članek »Ali ‘tradicionalna latinska maša’ v resnici sploh obstaja?«, objavljen 6. marca 2023.

Opozorjen sem bil na članek z naslovom »Ali ‘tradicionalna latinska maša’ v resnici sploh obstaja?«, ki ga je objavil neznan avtor (C. R.), zato sklepam, da je ta članek verjetno kar avtorsko delo urednika spletne strani Blagovest.si Gašperja Blažiča. In sem ga tudi šel prebrat. Zmotil me je že sam naslov, ki z navednicami insinuira, da je tradicionalna latinska maša (v nadaljevanju TLM) nekakšna izmišljotina in modna muha. Ne vem pa, ali se avtor zaveda, da je s takšnim arogantnim nastopom neposredno užalil na tisoče slovenskih katoličanov, ki smo se že doslej udeleževali TLM in bi se še naprej, če ne bi papež Frančišek dejansko prepovedal te možnosti s skrajno spornim motuproprijem »Varuhi tradicije«, ki je že samo po sebi polno zmot, zavajajočih trditev in tudi odkritih laži. A o tem kdaj drugič.

Sam si sicer takšnega načina pisanja ne morem razložiti drugače, kot da: ali je avtor tega sestavka resnično zaslepljen in nepoučen, ali pa to počne iz izrazite žlehtnobe in privrženosti modernizmu, ki je zagotovo najhujša kuga sodobnega katolicizma, žal ji le redki škofje po svetu niso podlegli (pri nas žal vsi, od prvega do zadnjega!). Gospod Blažič bi se lahko malo bolje podučil o prostozidarstvu in njegovih načrtih, kar je razloženo kratko in jedrnato o knjižici »Alta Vendite«, ki je na voljo v slovenščini.  Tam je tudi dovolj obširno pojasnjeno, da se je ta prostozidarski načrt – prevzem oblasti v Cerkvi z zmago modernizma – uresničil prav z drugim vatikanskim koncilom, ki je dobesedno izbrisal vso cerkveno zgodovino in s tem odpravil tudi vso tradicijo. Razumem, da si sedanji papež Frančišek, slovenski škofje, profesorji teologije in mnogi drugi kleriki trudijo dokazovati, da je drugi vatikanski koncil del tradicije, ampak temu žal ni tako in tudi nikoli ne bo. Kdor sprejema tradicijo in pravi nauk, ne more sprejeti zablod koncila. In velja obratno: kdor sprejema zablode koncila, tepta tradicijo in se ji odpoveduje. Dvema gospodarjema pač ne moreš služiti – o tem je Jezus sam govoril in dvomim, da gospod Blažič, ki se izkazuje kot diplomirani teolog, tega ne bi vedel.

Iz tega je seveda logično, da maša po novem obredu ne more biti »tradicionalna«, ker tradicijo že v samem izhodišču negira, v ospredje postavlja antropocentrizem in človekovo poljubnost ter razne kaprice, s čimer smo dandanes priče pojavu, da postaja maša neke vrste teater v skladu z »duhom časa«. Ste prepričani, da je takšno bogoslužje Bogu všečno? Zato pravim, da je trditev, da »sedanja oblika rimskega obreda ni nič manj katoliška od predkoncilskega«, čisto navaden blef. Obreda se razlikujeta že v samem bistvu. »Novus ordo« (po misalu iz leta 1970) je nastal z liturgično prenovo, ki se je zgledovala po protestantskih cerkvah, katere pripadniki so pri tem tudi sodelovali. Zgodila se je torej protestantizacija katoliškega obreda, kar je pomenilo revolucionaren nasilen poseg v cerkveno izročilo. Sklicevanje na nekatere sodobne liturgiste (dr. Kranjc, p. Rosenfeld) je tu jalovo, ker morajo pač zagovarjati tisto opcijo, ki jih plačuje, to pa so modernisti, ki imajo pod oblastjo edino slovensko teološko fakulteto. Hlapčevanje katolika modernizmu pa je, če gre za zavestno dejanje, ne samo smrtni greh, ampak celo greh proti Svetemu Duhu.

In še to: nismo tradicionalisti tisti, ki povzročamo razkol. Nikoli si ga nismo želeli. Želimo si zgolj to, da se iz Kristusove Cerkve odstrani navlako, ki tja ne sodi, to pa je pačenje nauka in njegovo prilagajanje modnim trendom, vključno z liturgičnimi dejanji, kamor sodi tudi prejemanje obhajila na roko (!!). In čas bi bil, da bi vrh Cerkve od Rima do Ljubljane vendarle PRISLUHNIL, kaj želimo povedati, ne pa da trdovratno zavrača dialog.

Sicer pa, tudi knjiga »Sporočila iz onostranstva« dokazuje, da se hudič boji TLM, medtem ko se sedanje »maše« prav nič ne boji. Pa primerjajte udeležbo na sicer redkih TLM s tem, kar imajo sedanje »moderne župnije«, pa semenišča… Znamenja časa, »doktor« Blažič?

Naj ob tej priložnosti urednika in bralce tega portala povabim k spremljanju kanala Scutum Fidei, ki na strokoven in kompetenten način obravnava številna sodobna verska vprašanja z uglednimi gosti. Da ne boste tako nevedni in nepoučeni ter širili povsem očitnih traparij o stvareh, ki jih ali ne poznate ali pa jih nočete poznati.

Tone Kozar, Ljubljana