foto: Pixabay

Berilo iz knjige preroka Izaija (Iz 58,9-14)

To govori Gospod: Če odpraviš zatiranje iz svoje srede, iztezanje prstov in prevarljivo govorjenje, če lačnemu nudiš, kar imaš sam rad, in potrtega nasitiš, bo zasijala v temi tvoja luč in tvoja temina bo jasna ko poldan. Gospod te bo vedno vodil in te poživljal v suhih pokrajinah. Dal ti bo moč in boš kakor namakan vrt, kakor vrelec studenca, katerega vode ne usahnejo. Tvoji ljudje pozidajo prastare razvaline, vzpostaviš temelje prejšnjih rodov. Imenoval se boš ›zazidalec razpok‹, ›obnovitelj cest do bivališč‹.

Če zadržiš v soboto svojo nogo, da ob mojem svetem dnevu ne opravljaš svojih potov, da imenuješ soboto radost in Gospodov sveti dan častitljiv, ga častiš s tem, da ne delaš svojih potov, se ne lotevaš svojega posla in ne govoriš praznih besed: tedaj se boš veselil v Gospodu in jaz te popeljem po višinah dežele in ti dam uživati dediščino tvojega očeta Jakoba; Gospodova usta so govorila.

To, kar je sobota za Jude, je za kristjane nedelja. Dan počitka, srečanja z Gospodom. Vemo, da to ni vedno mogoče, obstajajo poklici, ki zahtevajo stalno razpoložljivost tudi ob nedeljah in praznikih. Toda razvada, da ni več razlike med nedeljo in delovnim dnem, se je zelo razpasla. Celo na veliko noč se najde kakšen primer, ko se na hiši opravljajo gradbena dela. Že sv. Janez Vianej je zelo svaril pred nedeljskim delom (razen kar je res nujno, denimo krma za živino). Tudi Marijina sporočila v kraju La Salette so opozarjala, da ljudje ne spoštujejo nedelje.

Spoštujmo nedeljo, kolikor je mogoče. Na ta dan ne opravljamo nenujnih del, sploh pa ne težkih. Spoštovanje nedelje prinaša blagoslov. Tudi finančni.

C. R.