foto: twittter

Sredi marca letos je v javnost prišla novica, da Katoliška cerkev glede na nov dekret iz Vatikana ne more blagosloviti istospolnih partnerstev. V pojasnilu so zapisali, da ne morejo blagosloviti greha. Ob tem so dodali, da ne gre za diskriminacijo in da pri takšnih zvezah priznavajo pozitivne elemente, poročajo tuje tiskovne agencije.

Kongregacija za nauk vere je v odgovoru na vprašanje, ali ima Cerkev pooblastilo, da blagoslovi zvezo oseb istega spola, odgovorila, da ne. Blagoslovi zvez so namreč lahko možni samo, če služijo božjim načrtom. “Zato ni dovoljeno blagosloviti zvez ali celo stabilnih partnerstev, ki vključujejo spolne odnose zunaj zakona,” so zapisali in dodali, da je tako v primeru istospolnih partnerstev.

Ne gre za diskriminacijo

Pri odgovoru gre za pojasnilo t. i. resnice liturgičnega obreda in ne gre za diskriminacijo, so dodali. Po njihovem mnenju so homoseksualci lahko deležni duhovne obravnave, vodenja in blagoslova, ni pa dovoljen blagoslov, ki bi priznaval homoseksualno partnerstvo. Krščansko skupnost so še pozvali, naj spoštujejo homoseksualce. Objavo dokumenta je odobril tudi papež Frančišek, ki je v zadnjih letih sicer omilil doktrino Cerkve glede istospolnih zvez.

Pričakovanja, da bo Sveti sedež popustil glede do sedaj odklonilnega odnosa do LGBT, so bila močna zlasti med škofi v Avstriji in Nemčiji, zato je bilo razočaranje nad odločitvijo razumljivo veliko. Celo v takšni meri, da so se na nekaterih cerkvah pojavile kar mavrične zastave. Kar ni nekaj novega, saj so se pojavljale že v preteklih letih.

Že junija lani je slovenski spletni portal Domovina.je poročal o tem, da je izšla knjiga »Blagoslov istospolnih zvez«, napisana na željo Avstrijske škofovske konference. Vsebuje več prispevkov več nemško govorečih teologov ter zagovarja uvedbo obreda blagoslova homoseksualne zveze, s čimer bi jim Cerkev dala priznanje. Pritisk v tej smeri prihaja že več let tudi s strani nemške škofovske konference, je še poročal omenjeni portal.

Osrednji avtor knjige »Blagoslov istospolnih zvez« je sicer direktor inštituta za liturgične študije in zakramentalno teologijo na Katoliški univerzi v Linzu, duhovnik Ewald Volger. Volger je za škofijski časopis Linške škofije dejal, da si s tem prizadevajo za uvedbo blagoslova homoseksualnih partnerstev. Kot pravijo avtorji, zgolj blagoslov neke istospolne zveze ne zadostuje. Še več, prepričani so, da je potrebna ceremonija uradne narave, prek katere bi Cerkev proslavila ekskluzivnost istospolne zveze in izrazila zvestobo do njih. »Na homoseksualnost moramo gledati v pozitivni luči.« Homoseksualnih zvez v odnosu do svetega zakona ne bi povsem izenačili, vendar bi jih na nek način postavili na isti nivo. Avtorji knjige so sicer prepričani, da »Sveti zakon odraža ustvarjalno naravo Boga, istospolna zveza pa odraža Božjo ljubezen do ljudi.« (več TUKAJ)

Sveto pismo je glede homoseksualnosti jasno

Čeprav zagovorniki popuščanja cerkvenega priznanja istospolnih porok na prvi pogled navajajo prepričljive argumente, pa so očitno pozabili, da tudi Sveto pismo odklanja homoseksualnost. Sv. Pavel namreč pravi: “Sicer pa so dela mesa očitna. To so: nečistovanje, nečistost, razuzdanost, malikovanje, čaranje, sovraštva, prepirljivost, ljubosumnost, jeze, častihlepnosti, razprtije, strankarstva, nevoščljivosti, pijančevanja, žretja in kar je še takega. Glede tega vas vnaprej opozarjam, kakor sem vas že opozoril: tisti, ki počenjajo takšne stvari, ne bodo podedovali Božjega kraljestva.” (Gal 15 19-21)

In še: “Ali ne veste, da krivični ne bodo deležni Božjega kraljestva? Ne dajte se zavesti! Ne nečistniki ne malikovalci ne prešuštniki ne moške vlačuge ne homoseksualci ne tatovi ne lakomniki ne pijanci ne obrekljivci ne roparji ne bodo dediči Božjega kraljestva. In taki ste bili nekateri. Toda bili ste umiti, posvečeni ste bili, opravičeni ste bili v imenu Gospoda Jezusa Kristusa in v Duhu našega Boga.” (1Kor 6 9-11)

Popustljivost do LGBT je posledica modernizma

Povedano drugače: vsi tisti, ki zagovarjajo takšna mnenja, kot smo ga navedli zgoraj, so torej v neposrednem nasprotju z razodeto Božjo besedo. Vendar ne gre zgolj za to. Gre za nekaj drugega – namreč, kako je mogoče, da se pojavljajo tako “moderna” stališča katoliških teologov, škofov in celo kardinalov. Moderna teologija se je v zadnjih pol stoletja močno nalezla trendovskega poudarjanja povsem zmotne teze, da se človek lahko zveliča že po naravi. Iz tega pa izhaja, da Odrešenika in odrešenja pravzaprav niti ne potrebuje, evangelizacija je nepotrebna, itd. Ta zmotna teza močno vpliva tudi na odnos do nekaterih moralnih vprašanj sodobnega časa, tudi do homoseksualnosti, ki nenadoma ni več greh, ampak nekaj enakovrednega zvezi med moškim in žensko. Odnos do LGBT, kot se kaže pri avstrijskih in nemških teologih – nekateri so celo že omogočili cerkveno poroko istospolnih parov – je torej posledica modernizma, ki je skrajno škodljiv pojav znotraj Cerkve. Zagovorniki LGBT namreč gradijo svoje teorije na zmotni predpostavki, da bi morali iz nagiba Božjega usmiljenja priznati istospolno usmerjenim enako dostojanstvo in da takšni, kot so, niso v grehu. Celo stališča dunajskega kardinala Christopha Schönborna se nagibajo v to smer.

Pater James Manjackal, znani misijonar in karizmatik, pa predstavlja povsem drugačno plat zgodbe. V svojih pričevanjih navaja, da se je pri njem doslej oglasilo več homoseksualcev, ki so aktivno prakticirali homoseksualne spolne odnose. Molil je za njihovo ozdravljenje in osvoboditev, saj je šlo za duhovno ranjene ljudi, ki so v otroštvu preživljali travme, tudi spolne zlorabe. Po molitvi celo niso več čutili homoseksualnega nagnjenja in tako prekinili s homoseksualno prakso. Poročili so se in ustvarili družino. Tovrstna pričevanja teorijo, ki jo razvijajo nekateri avstrijski in nemški teologi, dodatno postavljajo v čudno luč. Pa tudi sicer o ozdravljenju homoseksualcev ni ravno “varno” govoriti v javnosti – spomnimo se gonje zaradi nastopa ozdravljenega homoseksualca pred leti na družinskem festivalu.

K sreči pa še obstajajo glasovi zdravega razuma. Skupina mladih katoličanov na Dunaju je k mavrični zastavi, ki krasi jezuitsko cerkev sv. Ruperta, dodala še svoj napis, ki v angleščini pravi, da Bog ne blagoslavlja greha. “Rim je spregovoril, primer je zaključen,” so še dodali in s tem spomnili škofe, naj še enkrat razmislijo o svojem popustljivem stališču do LGBT.

Gašper Blažič