foto: epa

Zaradi aktualnega dogajanja v zvezi s cepljenjem in tudi dolgotrajnih diskusij o teh vprašanjih smo se v uredništvu našega portala odločili, da na enem mestu še enkrat objavimo vse izseke iz katehez o cepljenju proti covid19, ki smo jih objavljali v okviru devetdnevnice pred praznikom Marijinega rojstva na portalu Molitev.si. Kateheze je pripravil teolog in molitveni animator Tomaž Strehar.

Zakaj je potrebno o cepljenju odkrito diskutirati tudi z verskega vidika? Predvsem zaradi velike zmede, ki vodi tudi v razdeljenost med kristjani, celo v medsebojno obtoževanje in spore. To je sicer globalen pojav, ki se ne dogaja le pri nas. »Združene države Amerike so popolnoma blokirane od proticepilnega gibanja, tako da bo stopnja umrljivosti in hudih obolenj še veliko večja. Kristjan je zavezan nauku Cerkve in pričevanju njegovih najvišjih zgledov, kot tudi spodbudam in priporočilom uradne stroke, posebno v času epidemije. Portugalska je precepljena 99% in kot v drugih državah uvaja postopne sprostitve in normalizacijo življenja,« pravi naš sogovornik Tomaž Strehar.

Za kristjana je povsem nedopustno širiti nepreverjena in nepotrjena nebeška sporočila, ki nasprotujejo nauku Cerkve kot tudi učenju papeža – namestnika in naslednika Jezusa Kristusa na zemlji. Nihče ne želi imeti deleža na stotinah novih žrtvah, ki jih povzroča informacijska vojna proticepilnega gibanja in drugih skeptikov, ki spodbijajo uradno medicinsko stroko. »Kristjan je etično moralno zavezan, da se tudi na tem področju ne pusti zapeljati tujim naukom, temveč da širi nauk in zgled Cerkve in uradne stroke. Nemogoče je, da bi Sveta Trojica, v tem težkem času za človeštvo, z revolucionarnimi idejami spodkopavala uradno stroko in njene ukrepe ter tako povzročala na stotine novih žrtev. Kaj šele, da bi z nebeškimi sporočili nasprotovala nauku Cerkve in uradne medicine! Tudi, če se kristjan odloči, da se ne bo cepil, ne podpira spodkopavanja nauka Cerkve kot tudi spodkopavanja uradne stroke, z zlonamernimi idejami proti cepilnega gibanja in njenih aktivistov, ki v ZDA služijo strašanske vsote denarja na račun množice, ki bo zaradi tega umrla ali doživela težko prebolevanje in dolgo rehabilitacijo smrtonosnega virusa. Proticepilno gibanje bo v ZDA povzročilo več umrlih kot 11. september 2001! V tej vojni ne zmaguje nihče, žrtve so le naši sodržavljani na COVID oddelkih!« opozarja naš sogovornik.

Kako bi najbolje pojasnili, da je cepivo cepivo in ne genski preparat, ki vpliva na naš DNK?

Ker se ti dve struji tako krešeta – uradna strokovna medicina in proticepilno gibanje – sem poklical redovno sestro, teologinjo in farmacevtko. Vprašal sem jo ali je ta znanstveno strokovna meja tako minimalna – med genskim preparatom in cepivom proti COVID-19 –, da se ti dve struji tako izključujeta med seboj. Dejala je, da je gromozanska razlika, da je cepivo res le cepivo in noben genski preparat in je nemogoče, da bi kakorkoli cepivo vplivalo na naš DNK. Dejala je, da je to tako nemogoče, kot da bi popil kozarec cedevite in potem začel misliti drugače. Tako nemogoče je po besedah redovne sestre in farmacevtke, da bi cepivo vplivalo na naš DNK.

Kako to, da je Cerkev dopustila, da se v tej epidemiji lahko cepimo s cepivom, ki je daljno etično sporno proizvedeno?

Tudi na to vprašanje je redovna sestra teologinja in farmacevtka dejala, da se še danes ne ve, ali je bil ta otrok, ki so mu vzeli le milimeter ledvic, naravno ali umetno splavljen. Enako velja tudi pri drugih primerih. Prav tako so vsa druga cepiva, ki jim prejemamo od zgodnjega otroštva, naprej bazirana na istem postopku. Še nikoli pa ni človeštvo doživelo takšen upor proti cepljenju.

Kako razumeti in sprejeti, da nam cepljenje sedaj daje upanje, da bo rešilo mnoga življenja in huda obolenja ter naredilo konec novih mutacij in epidemije?

Ko sem se cepil, sem ob tem pomislil, da ta splavljeni otrok, ki daje minimalen delček svojega organa, kot tudi mnogi umrli bolniki in žrtve prometnih nesreč s transplantacijo organov ponudijo posameznikom in človeštvu novo upanje in novo življenje, kot nam ga Kristus daje dan za dnem, ko pristopamo k svetemu obhajilu. Tudi Kristusa nam daje ob polnosti časov, po svojem velikonočnem tridnevju jesti in piti od svojega Telesa in Krvi. Prav tako so tudi prvi mučenci to storili za Kristusa, dali so zanj življenje, in na prvem mestu so bili to betlehemski otroci. Če teh otrok ne bi bilo, bi bil Jezus veliko bolj izsledljiv. Prav tako je tudi v tem izrednem času – epidemije – vsak izmed nas kot tudi celotno človeštvo bi bilo veliko bolj izsledljivo virusu – nevarnost  pred smrtjo in težkimi obolenji bi bila veliko večja – če ne bi bilo cepiva. A Cerkev poziva k proizvodnji popolnoma etično nespornih cepiv. A sedaj, ko je prišel nenadoma virus COVID-19, znanstveniki in proizvajalci niso imeli druge možnosti in so nadaljevali tam, kjer je bil proces raziskovanj najbolj razvit. Redovna sestra in farmacevtka upa, da se bo kmalu začel razvoj etično nespornih cepiv, in morda prav po uporabi popkovine, ki se jo pri porodu odreže in zavrže. Prav tako lahko zavrnemo nekatere teorije zarote, kajti virus iz kitajske je tokrat prišel po svetu že  tretjič, prvič v antiki, drugič v srednjem veku. Tudi če bi prišel namenoma to ničesar ne spremeni. Prav tako pa se vedno najdejo določene skupine, ki to nesrečo želijo zlorabiti, v prid svojih interesov in ideologij. Ne smemo se pustiti zavesti. Več kot 70% Evropejcev je že cepljenih. Danska je povsem normalizirala življenje, ker je precepljenih 70% ljudi in virus ne predstavlja več grožnje.

Kako to da nam uradna stroka kot tudi Cerkev priporoča cepljenje kot nekaj dobrega, a se zanj odloči le vsak drugi državljan Slovenije?

Uradna stroka in tudi Cerkev vabita k varovanju zdravja z razpoložljivim cepivom in drugimi ukrepi. A vse to je bombardirano od proticepilnega gibanja z razlogi, ki so res kruti in težki, vsaj tako človeku padejo na dušo (cepivo naj bi bilo po njihovem mnenju genski preparat, zvarek, koktejl strupov, žig, v njem pa čip). Mnogi med nami zaradi tega ostajajo predvsem blokirani v odločitvi, ker si preprosto ne znajo in ne zmorejo odgovoriti ali pa celo verjamejo gornjim razlogom. In ker živimo v času nezaupanja do uradnega in splošno priznanega to na nas deluje kot: “Ne zaupam«, »ne upam«, »negotov sem«, »bomo videli«. Razlogi proti cepilnega gibanja pa so takšni, da po eni strani ni vredno izgubljati časa, po drugi pa se človek zamisli: »Pa je to sploh mogoče, da kdo tako razmišlja!« Bistveno je, da odgovorimo na te izzive pa čeprav se nam zdijo res neverjetni. A ko jih pogledamo, bolj podrobno vidimo, da to širijo nestrokovni in nekompetentni ljudje (npr. odvetnik, upokojeni psihoterapevt, laični aktivist; z vsem spoštovanjem do njihove stroke, stanu in poklica). In čeprav nas razlogi proti cepilnega gibanja ’zadenejo’ in blokirajo, tudi vidimo, da so po vsebini plehki in prazni. Ne spustite se zavesti nekemu novemu nauku, tako po verski kot tudi po strokovni plati ne; to nam veli Marija na Kureščku!

Kako se človek počuti potem, ko se cepi?

Moja osebna občutja – sem animator verige molitve in žrtve –  to je res velika osebna zmaga, to je res velik korak proti toku, kajti ustvarja se neverjetna miselnost, ki širi veri in medicinski stroki tuj nauk, ki se mu ne smemo pustiti zapeljati, prav glede COVID-19 in cepljenja.

Kako pa je bilo ob samem cepljenju?

Izkoristil sem teh nekaj trenutkov in se obrnil, glede vsega kar kroži med nami, na medicinsko sestro, ki pravi, da je cepivo tisočkrat manj močno (nevarno) od kontracepcijskih tabletk, ki se jih dan danes obilo uporablja.

Kaj pa v trenutkih cepljenja?

Kot vsako drugo zdravilo ima lahko tudi cepivo negativne kratkotrajne učinke – boli npr. rama ali zateka roka.

V trenutkih cepljenja sem blagoslavljal to cepivo v imenu Očeta in Sina in Svetega Duha. Ameriški bolniški duhovnik je dejal, da opaža med bolniki sekundarne bolezni, ki so posledica močnih zdravil, če pa jih verniki blagoslavljajo, teh ni.

Kako sprejeti splošno priznane minimalne in kratkotrajne učinke cepljenja?

Zelo je zanimivo, da je vsa Slovenija zbirala za Chrisa, da je šel na gensko terapijo v ZDA, pa ni nihče delal hrupa in sedaj ta otrok prav zaradi genske terapije dela velik napredek. Prav tako pozabljamo, da vse tumorje zdravijo s tako močnimi zdravili, da ljudem odpadejo lasje, da bruhajo, da shujšajo, pa spet noben ne dela hrupa. Prav tako pozabljamo, da so v strokovni literaturi tudi primeri smrti zaradi aspirina, a ga jemljemo kot bombonček, brez hrupa, še doda redovnica in farmacevtka.

Kako razumeti, da se je tudi sveti oče papež izpostavil, da se je dal cepiti kot tudi glede njegove kateheze za Vnebovzeto?

Kako je imela Cerkev prav, da se je javno izjavila, da je cepljenje z etično spornimi cepivi dopustno – cepivu se namreč očita, da je žig iz knjige Razodetja, da je Marija rekla ne cepljenju, da je to zvarek z demonskim duhom.  Kako prav je, da je Cerkev ob tej epidemiji dopustila svobodno odločitev, v povezanosti z odgovornostjo za sebe, bližnjega in skupnost. Cerkev prav tako dopušča, po istem nauku tudi pričevanje v korist nerojenih. Kako prav je, da je celo papež Frančišek javno izjavil, ko se je cepil kot tudi, ko je potrdil, da je cepljenje dejanje ljubezni. Cerkev prihaja s tem nasproti državni in mednarodni skupnosti, ki se prizadevata čim preje premagati epidemijo, z odločitvami in sredstvi na podlagi stroke in znanosti ter avtentičnega razodetja! Predvsem pa zavarovati številna življenja in preprečiti huda obolenja ter dolgotrajne rehabilitacije.

Je Marija v kateremkoli prikazovanju rekla NE cepljenju?

Eno od teh sporočil prihaja po vidcu, ki ga je Cerkev povsem prepovedala širiti, a se njegovo sporočilo še vedno širi tudi v Sloveniji. Kar je sedaj po vsej sveti Cerkvi prepovedano širiti, kar nasprotuje legitimno izvoljenemu papežu kot tudi najvišji obliki učiteljstva Cerkve, nam sedaj oznanja, da Marija prepoveduje cepljenje. To res ne gre skupaj.
Sveti Duh se odraža tam kjer je pokorščina, ne le Cerkvi, temveč tudi legitimni civilni oblasti. Marija in Jožef gresta tik pred porodom na več kot sto kilometrov dolgo pot v Betlehem. Bila sta pokorna civilni oblasti, kljub hudim nevarnostim, na peš poti tik pred porodom. Kako bi Sveta Trojica po Mariji nasprotovala, kar nas sedaj varuje pred smrtonosnim virusom in težkimi oblikami bolezni! Ne le Marija, tudi Sveta Trojica se v celotni zgodovini Cerkve še ni nikoli spuščala v zadeve druge znanosti po prikazovanjih in privatnih razodetjih. Sveta Trojica nam po Mariji, kjer so pristna prikazovanja oznanja Jezusa in njegovo pot k Njemu. To je njeno bistveno sporočilo, prihaja k nam, da poživimo versko prakso – npr. sv. rožni venec, sv. mašo, branje in premišljevanje Božje besede, spoved, post – predvsem na nevarnih in odločilnih križiščih človeške zgodovine.
Nek hindujski znanstvenik je povedal, da mu hindujska boginja na usta polaga matematične formule, s katerimi sedaj merijo črne luknje v vesolju. Kaj pa je bilo delo tega znanstvenika? Na vseučilišču Oxfordu jih je dokazal na podlagi obstoječe znanosti iz matematike in fizike. Ta sporočila, ki sedaj oznanjajo »ne cepljenju«, pa so proti nauku, zgledu, pričevanju in vabilu Cerkve ter namestnika in naslednika Jezusa Kristusa na zemlji papeža Frančiška. A predvsem so tudi nezdružljiva s tekočo znanostjo! Nemogoče jih je dokazati!
Jezus je prišel, da bi imeli življenje in ga imeli v obilju (Jn 10, 10)! Ne pa da bi nam prepovedal po Mariji, ki je Mati življenja, uporabljati to, kar nas dan danes lahko zavaruje pred smrtjo in težkimi virusnimi oblikami. Nauk Cerkve sprejema, kljub stranskim učinkom strokovno medicino in njena spoznanja, tako na področju zdravljenja kot zdravil in cepiv. Vsa cepiva v zgodovini so se izkazala kot velika pomoč pri premagovanju epidemij! Temu oporekata tudi dve drugi sporočili, iz različnih prikazovanj, ki prav tako nimata dovoljenje za širjenje.

Kako ravnati v primeru prejemanja ali širjenja nebeških sporočil?

Treba je prositi krajevni škofijski ordinariat za strinjanje glede širjenja. Na Kureščku so to storili in takratni nadškof in predsednik Slovenske škofovske konference dr. Alojzij Šuštar je izrazil mnenje, da v njih ni nič spornega glede nauka in morale Cerkve kot tudi, da jih je primerno in koristno širiti. Le tako so ta sporočila lahko blagoslov, drugače pa mečejo slabo luč tako na vsebino kot na pristnost. V dandanašnjem primeru, ko so tudi proti nauku in pričevanju Cerkve, pa vernike zavajajo in jim preprečujejo mirno in svobodno odločitev ter jih tako ogrožajo glede življenja kot zdravja.

Nekateri pravijo, da je cepljenje žig iz Knjige Razodetja?

Nekoč sem bil tik pred sveto mašo in prijatelj me je povabil, da bi si še izmenjala par pink ponk udarcev. Jaz pa sem mu rekel, da se moram pripraviti na sveto mašo. On pa mi je dejal: »Oh, še sedaj ne vidiš v vseh stvareh Boga!« Čudno je to, da nekateri temu, kar nam sedaj prinaša potencialno zavetje pred virusom, pravijo zvarek, drugi genski preparat, tretji koktejl strupov, četrti žig iz knjige Razodetja. Kako to, da ljudje, ki niso strokovnjaki, npr. Iniciativo zdravnikov, ne zastopa noben epidemiolog in v njenem imenu govori upokojena psihoterapevtka, ki se OD konca prvega vala COVID-19 poglobljeno ukvarja z epidemijo, virusi itd. (tako je bila javno predstavljena na TV Eksodus) ,vstopajo v področja, ki jim tako strokovno kot tudi praktično niso kos.  Osebno me je neka izobražena oseba želela prepričati z mnenji o COVID-19 in cepivu, ki ga ima neka ameriška odvetnica, ki je tudi zdravnica kot tudi z mnenjem ameriškega zdravnika, ki pravi cepivu biološko orožje. Največja nevarnost je to, da nam vzamejo pozornost glede našega zdravja in življenjsko pomembnih stvari ljudje in mnenja, ki so naravnost nestrokovna in nesprejemljiva za zdravo človeško pamet, in vsebujejo veri kot tudi uradni stroki in znanosti tuj nauk, ki se mu ne smemo pustiti zapeljati! Le kako bi bilo potem mogoče, da je iz slovenskih tržnih polic umaknjenih 150 izdelkov, ki imajo v sebi rakotvorne snovi, in bi nas morda prizadele, če bi jih oblino uživali, a ne prej kot v desetih letih! Marsikaj lahko pride na trg, a to kar nekateri pravijo, prav gotovo ne! Lahko zaupamo evropskim kot tudi slovenskim organom, ki podeljujejo licence uporabe tudi pri zdravilih in cepivih.

Kakšna je velika nevarnost napačno razumljenega nauka Cerkve glede cepljenja?

Ob prebiranju nauka Cerkve oz. Note dotične kongregacije glede cepljenja me najbolj nagovori, kako veliko je dostojanstvo vsakega človeka, da Cerkev, celo v tako kužnem času dovoli z besedo: »je dopustna« uporaba etično spornih cepiv – zaradi daljne spornosti glede proizvodnje – . S tem želi Cerkev dopustiti uporabo teh cepiv, kot tudi veliko osebno svobodo v odločitvi, v povezanosti z odgovornostjo za sebe in bližnje. Ob tem pa ne izključuje možnosti, da se bo nekdo povsem legitimno odločil za pričevanje v korist nerojenih in se prav iz tega razloga ne bo cepil. To nauk Cerkve povsem dopušča in ne omejuje! Napačna razlaga bi bila, da nam je s tem odvzeta osebna svobodna volja, neizmerno človeško dostojanstvo kot tudi odgovornost za sebe, bližnje in skupnost ter pričevanje v prid nerojenih. Prepričan sem, da bo ta otrok, ki so mu odvzeli milimeter ledvic v nebesih zelo hvaležen, da je mogel delček svojega organa darovati v rešitev za mnoge! Ob vsem tem pa Cerkev vztraja in pritiska na znanost, da proizvede cepiva in zdravila, ki bodo popolnoma etično nesporna. Trdno smo lahko prepričani, da noben otrok ni bil splavljen po tem namenu: proizvodnja cepiv proti COVID-19! Bistveno sporočilo nauka Cerkve je tudi: Cerkev nam dopušča tako DA cepljenju, kot NE cepljenju, npr. v prid pričevanja nerojenih ali npr. ker je oseba v času nosečnosti, ali iz drugih osebnih ali razlogov vesti; pri cepilnem gibanju pa je samo NE cepljenju! Oni poznajo le NE cepljenju, kot tudi ne strokovno zagovarjanje (npr. za njih je cepivo zvarek ali koktejl strupov ali genski preparat). Kjer je svoboda tam je Kristus! Kjer je Kristus tam je resnica! Kjer je Kristus tam je pot! Kjer je Kristus tam je življenje! Cerkev nam tudi v tem kužnem času omogoča, prav po svojem nauku svobodo odločitve DA ali NE! Zato se ni potrebno kristjanom zatekati v proti cepilno gibanje! In ni se še zgodilo, da bi Cerkev toliko molila po vsem svetu, da bi znanstveniki odkrili zdravilo kot tokrat. Pri tem pa se je potrebno paziti pred ljudmi, ki se imajo za boljše razlagalce Svetega pisma in nauka Cerkve kot sveti oče in ne spoštujejo nauka Cerkve, papeževega mnenja, niti njegovega pričevanja: »Cepljenje je dejanje ljubezni do sebe, bližnjega in skupnosti!«

Kaj je velika priložnost sedanjega časa za Cerkev kot tudi za celotno družbo?

Ta čas epidemije nas je postavil pred ogledalo, kako smo šibki prav v tem, na kar je naša družba tako ponosna: razum, um, razsodnost. Po eni strani bi radi vse obvladali le z umom po drugi strani pa smo ga sposobni popolno izklopiti. A naša vera nas uči, da moramo pri našem delovanju vedno povezovati npr. vse štiri naravne kreposti: razumnost, zmernost, srčnost in pravičnost. Najlažje je živeti le po eni in tako postati ideolog! Za Cerkev prinaša veliki izziv predvsem formacijo kristjanov, ki bodo znali v luči nauka in učiteljstva Cerkve gledati in odgovarjati na osebne, družbene in izzive celotne človeške družine. Veliko upanje predstavlja kateheza, iz katere bodo lahko kristjani črpali odgovore na dogodke sedanjega časa: nemogoče je ob tem obiti prav to kar v sedanjem času tudi odmeva med nami: verski izzivi glede virusa in cepiva dan danes. Sedanji čas odmeva tudi zvok konflikta; tako med uradno in neuradno stroko in medicino; kot tudi med hierarhičnim in ne uradnim učiteljstvom Cerkve. Predvsem pa odmeva posledično veliko nezaupanje, negotovost kot tudi upor do avtoritete ter nepoznavanje in spoštovanje osnovne terminologije znanosti in razodete vere.

Kakšno je veliko upanje tistih, ki se postavljajo proti uradni stroki kot tudi proti uradnemu učiteljstvu Cerkve?

Pravijo: »Bomo videli, na koncu kdo je imel prav!« A če je naša misel in volja uprta mimo uradne stroke kot tudi hierarhičnega učiteljstva in pričevanja Cerkve, kaj lahko dobrega pričakujemo? Po starodavnem prepričanju prinaša znanost kot tudi nauk Cerkev resnico, a če naša dejanja niso uprta na tem temelju, kakšno je lahko naše upanje? Prav gotovo lahko tudi cepljeni ponovno zboli, lahko tudi umre; 91% ljudi, ki so v Izraelu zboleli kljub dvakratni cepljenosti, je imela le lažjo obliko ponovne okužbe. Pred kratim je RTV Slovenija objavila informacijo, da so na intenzivnem COVID oddelku le necepljeni – potem je bilo tudi nekaj cepljenih, a več kot 98% je necepljenih! Nauk in povabilo stroke kot tudi nauk in pričevanje Cerkve se v tem primeru torej potrjujeta. Klic stroke in Cerkve kot tudi papeža, namestnika in naslednika Jezusa Kristusa na zemlji, očitno rešuje mnoga življenja in številna huda obolenja ter posledično dolgotrajne rehabilitacije. Kdo še upa reči, da je cepivo kaj drugega kot cepivo, ki deluje tudi pa mutacijah! Kdo še upa reči, da je Marija rekla NE cepljenju! Kdo še upa reči, da cepilno gibanje nima drugega naboja kot fake news! Čisto vseeno je kdo sem, ali kristjan ali le človek dobre volje, ali desničar ali levičar, sedaj ne zmaguje nobeden od nas! Nihče od nas ne bo zmagovalec v tej bitki informacij, kot to žalostno in tragično opazujejo zdravniki iz COVID oddelkov! Sedaj izgubljajo predvsem tisti, ki so nasedli tem lažnim informacijam ter plačujejo to s svojim življenjem in zdravjem! Kdo se še upira, naj odgovori na današnje vprašanje Jezusa farizejem in pismoukom: »Ali se s cepljenjem sme reševati življenja in huda obolenja?« Takrat je bila sveta sobota, ki je po njihovemu razumevanju preprečevala reševanje življenja. Kaj pa je danes »tisto sveto«, ki po mnenju nekaterih preprečuje reševanje življenj? Res, potrebno je, da se med nas po navodilih Slovenske škofovske konference – vabilo izpred dveh let za vso krajevno slovensko Cerkev – kot tudi papeža Frančiška vrne dobra, pripravljena in aktualna kateheza!

Kaj je klic in vabilo Cerkve – Boga  – v času COVID-19?

Cerkev ima veliko poslanstvo, tudi v tem času, da kliče k molitvi, pokori in spreobrnjenju. Bolezen, ki nas je zadela, je zlo, a Bog je to dopustil, da bi se človeška družina odpravila na pot spreobrnjenja. Samo v Evropi se zazna velik odpad od Boga kot tudi v večjem delu zahodne civilizacije. Velike institucije želijo vstopiti celo na področje, ki je sveto družinsko: spolna vzgoja otrok. Bog želi, da bi se vrnili k pravemu in kvalitetnemu življenju. Zelo nas nagovarja misel svetnika sv. Antona Marije Clareta: zaradi sposobnosti in predvsem zaradi njegove svetosti ga je papež imenoval za nadškofa na Kubi. Ob njegovi pobožnosti in skromnosti se je kmalu spreobrnilo veliko ljudi. Drugi pa so ga zavračali, zato jim je Bog poslal znamenje: leta 1853 je rušilni potres nekaj tednov pretresal mesto Santiago. Po posebnem Božjem navdihu je sv. Anton Marija Claret pojasnil ljudem: „Bog dela to s številnimi od nas kakor mati, ki trese svojega lenega, zaspanega otroka. Strese mu posteljo, da ga prebudi, in ga tako prisili, da vstane. Če ji ne uspe, ga izvleče na silo. Enako dela dobri Bog s svojimi otroki, ki spijo v svojih grehih. Stresel je njihove postelje oz. hiše, a ohranil jim je življenje. Če jih to ne bo prebudilo in povzročilo, da vstanejo, jih bo udaril s kolero in kugo. Bog sam mi je dal to vedeti.“ Ljudje so preslišali to Božje opozorilo, in tako je mesec dni zatem izbruhnila huda kolera, ki je pobrala desetino prebivalstva Santiaga. (vir: Glasnik Kraljice Miru, letnik XXXVIII, januar 2021, str. 19)

Vzemimo pandemijo celostno: pomagajmo si sami in Bog nam bo pomagal. Eno in drugo. Ne pa izključujoče mišljenje. Temveč to in to. Potrebujemo zdravilo in milost. Potrebujemo cepivo in naše spreobračanje. In ne napad in nezaupanje stroke in nauka Cerkve, ker zagovarjata proti COVID ukrepe in cepljenje. Uresničuje se tudi to, kar je prišlo iz ene od molitvenih skupin: “Luč (upanje) na koncu predora (epidemije) ne bo cepivo, temveč  svetloba in moč Boga, ki ponuja, vsej človeški družini roko sodelovanja in pomoči.” Jo bomo sprejeli? Sprejmimo oboje: cepljenje kot tudi milost spreobračanja, kajti oboje prihaja kot velika milost in dar iz Božjih rok! To je prava interpretacija, aktualne resničnosti iz pristnega privatnega (npr. Fatima) kot tudi javnega razodetja kot tudi Kristusovega namestnika in naslednika na zemlji Jezusa Kristusa papeža Frančiška.

Kako to da nam uradna stroka kot tudi Cerkev priporoča nekaj dobrega, a zanj se odloči le vsak drugi državljan Slovenije?

Uradna stroka in tudi Cerkev vabita k varovanju zdravja z razpoložljivim cepivom in drugimi ukrepi. A vse to je bombardirano od proti cepilnega gibanja z razlogi – s strahovi – , ki so res kruti in težki, vsaj tako človeku padejo na dušo – (cepivo naj bi bilo po njihovem zvarek, koktejl strupov, žig, v njem pa čip, genski preparat, eksperimentiranje) – . In ker živimo v času močnih družbenih omrežjih to deluje kot: »Ne zaupam, ne upam, negotovost, bomo videli«! Razlogi proti cepilnega gibanja pa so takšni, da po eni strani ni vredno izgubljati časa, po drugi pa se človek zamisli: “Pa je to sploh mogoče, da kdo tako razmišlja!« Bistveno je, da odgovorimo na te izzive pa čeprav se nam zdijo res neverjetni in grozni. A ko pogledamo vidimo, da to širijo nestrokovni in nekompetentni ljudje (npr. odvetnik, upokojeni psihoterapevt; z vsem spoštovanjem do njihove stroke, stanu in poklica). Naj nam pri premagovanju strahov in ohranjanju miru pomaga Marijin in Jožefov zgled: kljub velikim pomislekom bližnjih odideta skupaj proti Betlehemu, v skrajno pozni nosečnosti, da bi izpolnila dolžnost popisa.

Kaj lahko še storimo da izboljšamo stanje?

Predvsem, da se vedno znova in znova  trudimo za mirno in ne izključujočo komunikacijo. Ne moremo se pretirano navduševati nad uradnimi razlogi – da ne odbijemo COVID in nasprotnikov cepljenja –  lahko pa strokovno, spoštljivo in transparentno pojasnimo strokovna stališča. Pri tem je zelo pomembno vedeti, da uradnega medicinskega jezika ne razume veliko ljudi, kot tudi ne teološkega. Tako si lahko, tako na strokovnem kot tudi pri verski komunikaciji pomagamo s prispodobo, priliko, kot je to delal Jezus, ko je pojasnjeval vsebino, zakone in vabila nebeškega kraljestva. Trudimo se z vedno boljšo in učinkovitejšo komunikacijo, ki bo blizu ciljni skupini. Vsak si želi predvsem ostati zdrav.  Torej je v nas tudi velika pripravljenost in odprtost za osvojitev tega cilja. V tej informativni bitki ne bo zmagovalcev, so le žrtve virusa COVID-19. Naša moč in pomoč je v Svetem Duhu. Naj bo tudi v nas predvsem Marijina drža, ki je vse stvari ohranila v srcu in jih premišljevala. Iz srčne molitve prihaja do najboljših, najbolj trdnih in najbolj rodovitnih odločitev.

Kaj nam pravi tudi Jezus v evangeliju?

Jezus nam pravi: “Poslušajte me vsi in doumite! Nič ni zunaj človeka, kar bi ga moglo omadeževati, če pride vanj, ampak ga omadežuje to, kar pride iz človeka. (Mr 7,15)

Jezusov nauk je jasen tudi dan danes: “Nič ni zunaj človeka, kar bi ga moglo omadeževati, če pride vanj, ampak ga omadežuje to, kar pride iz človeka! To velja tudi za cepljenje! In to nam potrjuje tudi nauk Cerkve kot tudi Jezusov namestnik in naslednik na zemlji papež Frančišek: »Cepljenje je dejanje ljubezni«! Za nauk Cerkev so vsa zdravila in cepiva povsem sprejemljiva. To potrjuje ne le zgodovina, temveč tudi čas korone! Ljudi (o)brani brez smrtjo in hudimi in dolgotrajnimi obolenji. Na Marijin rojstni dan se bom tudi sam kot ona prizadeval za življenje, kajti Marija in Jezus nam prinašata večno življenje. Marija je Mati večnega Življenja! Vse karkoli nasprotuje temu ne bom ne bral in ne širil.

Kaj nas resnično omadežuje?

Od znotraj namreč, iz človekovega srca, prihajajo hudobne misli, nečistovanja, tatvine, umori, prešuštva, pohlepi, hudobije, zvijača, razuzdánost, nevoščljivost, bogokletje, napuh, nespamet. Vse te hudobije prihajajo od znotraj in omadežujejo človeka.« (Mr 7, 21-23) Tako pravi tudi Katekizem katoliške Cerkve: “Človeka omadežujejo njegovi slabi nameni, dejanja, greh… . Hudi duh omadežuje človeka s svojimi nameni in deli. Marija je bila žena molitve, molila je ob sveto pisemskih odlomkih, iz katerih je prepoznavala znamenja časa, ter se na njih v molitvi in z deli tudi odzivala. To je bilo njeno najmočnejše sredstvo, da je ohranila, tudi v bojih svoje srce ne omadeževano – Brezmadežno – .”

  1. R.