foto: Pixabay

Zdi se, da se spet vračamo v čase, ko je bil božič celo prepovedana beseda, kaj šele, da bi se smelo to javno praznovati. Pred kratkim se je ta beseda zataknila v grlu predsednice državnega zbora Urške Klakočar Zupančič, a kot kaže, se tudi trgovske verige prilagajajo lokalnim trendom. 

“Spoštovani Lidl, zakaj dvojna merila, da za Božič voščite na Hrvaškem “srečen Božič” (Sretan Božić), v Sloveniji pa nekakšne “sproščene praznike”…?”, se je ogorčeno odzval na  Lidlovo voščilo ob prihajajočem prazniku Branko Grims. Hrvaški Lidl namreč brez težav zapiše v voščilu besed Božič, medtem ko se v slovenskem zgledujejo po določenih osebah, ki so v preteklih dneh in letih pokazale do Božiča ignoranco. Pred kratkim smo bili podobnega izogibanja deležni tudi pri predsednici državnega zbora Urški Klakočar Zupančič, je včeraj poročala Nova24tv. Članek si lahko preberete TUKAJ.

Seveda to ni vse. Danes smo našli podobno razliko tudi pri Mercatorju, ki kupcem na Hrvaškem ter v BiH vošči vesel božič in srečno novo leto, pri nas pa zgolj “čarobne praznike”. No, pokojni komunistični funkcionar Jože Smole je vendarle imel toliko manir, da je v drugi polovici osemdesetih let javno voščil vesel božič – in s tem spravil v zadrego lastne slovenske tovariše, še bolj pa tiste na “jugu”, zlasti v Beogradu. Led pa je vendarle prebil, saj so kmalu po tistem božič, ki je bil navaden delovni dan, tudi “legalizirali” kot praznik.

A nekateri bi se spet radi vrnili v svinčene čase. Spomnimo, pred kratkim je vodstvo RTV Slovenija v avli zgradbe dalo postaviti božično smrečico in poleg nje tudi jaslice (pa pustimo debate o tem, kdaj se začne božični čas). Kar je sicer normalna praksa vseh zahodnih držav. No, kakor za koga. Boris Vasev, zaposlen na MMC RTVS, zaradi jaslic grozi s protiukrepi:

Torej, še malo in beseda božič bo v medijih prepovedana, saj gre za klerikalizacijo javnega prostora. Toliko o “odprti družbi”.

C. R.