foto: Shutterstock

Ker razprav o cepljenju kar noče biti konec in ker je zmeda med kristjani glede cepljenja vse večja, se velja nekoliko poglobiti v to vprašanje.

Naj uvodoma povem, da razprave o cepljenju in domnevni škodljivosti le-tega niso nekaj novega. Pojavljajo se že desetletja, vendar doslej nikoli niso bila tako v ospredju. Kar je razumljivo – pred pandemijo covida 19 dejansko zelo dolgo nismo imeli podobnih primerov. Jasno pa je tudi, da to, kar velja za cepiva, velja za zdravila nasploh: nobeno ni idealno in vsako ima lahko neprijetne stranske učinke. Lahko bi torej rekli, da gre tudi v debatah o cepivih proti covid19 za pogrevanje že pogrete vode.

Nekaj je jasno: za kristjane je glavna rešitev spreobrnjenje in obrat k Bogu – to pomeni, da Boga postavimo na prvo mesto v svojem življenju. Se sliši preveč idealistično? Morda. Za povprečnega slovenskega kristjana je dovolj, če se odpravi enkrat tedensko (ali pa še to ne) k maši. Iz navade, se razume. Bog pa ostaja nekje daleč, medtem ko nam že zmanjkuje pravih idej, kaj je to evangelizacija. Cepivo je tu le neko stransko sredstvo za rešitev. Vendar za vse nas velja, naj ne odklanjamo uradne medicine, sicer bomo pristali na ravni Jehovih prič. In to ni zdravo.

Nekih splošnih razlogov, da bi morali odkloniti cepljenje že zaradi tega, ker smo kristjani, torej ni. Razen, če vemo, da je neko cepivo izdelano na osnovi celic ubitih nerojenih otrok. Čeprav je Sveti sedež v primeru covid19 dal odvezo od grešnosti uporabe takega cepiva, vseeno ne smemo zanemariti hudega tveganja, ki bi nastalo ob prejemu takega cepiva. Abortus, torej umor nerojenega otroka, ni zgolj etično, ampak tudi duhovno vprašanje. Prejem takega cepiva bi pomenil hudo tveganje na področju zdravja in duhovne svobode.

Seveda se marsikdo vpraša, ali so vsa cepiva proti covid19 izdelana na osnovi abortusa. Odgovor je NE. Na svetu ne obstaja ena sama vrsta cepiva. Po podatkih Charlotte Lozier Institute je sedaj obstoječih cepiv po svetu več kot 50. Seznam tudi deli cepiva na različne vrste in tudi označuje, katera so direktno izdelana na osnovi abortusa. V našem primeru to velja za cepivi Astra Zeneca in Jansen. In zanimivo, prav v zvezi s temi vektorskimi cepivi se je doslej največkrat omenjalo primere smrti zaradi pljučnih embolij. Zato se zanje odloča vse manj ljudi, kar je razveseljivo. Je pa žal res, da je Slovenija zaradi omejitev, ki jih ima zaradi vključenosti v EU, na izbiro zelo majhno število cepiv. Trenutno sta najbolj v uporabi Pfizer in Moderna.

Na splošno je zelo dobro, da ni prišlo do zakonskih sprememb, ki bi cepljenje proti covid19 opredelilo kot obvezujoče, saj bi to lahko pomenilo stisko vesti (ne glede na to, da je denimo cepljenje proti otroški paralizi vključeno v obvezni program cepljenja – da, prav ste prebrali – a tega očitno ne problematizira nihče). Vendar, po drugi strani imamo v Sloveniji zelo močan javnomnenjski odpor proti cepljenju, ki je, to je treba priznati, v veliki meri politično motiviran. Na prvi pogled tega ni mogoče opaziti, razen pri tistih najbolj razgrajaških protestnikih, ki trdijo, da nas sedanja »totalitarna« vlada želi zasužnjiti s cepljenjem, pri tem pa se sklicujejo tudi na bizarne psevdoznanstvene argumente, od nanodelcev, čipov pa vse do nasilnega spreminjanja genskega zapisa. Normalno je, da se bo tisti, ki bo ostro nasprotoval cepljenju, najprej skliceval na znanost, saj je to videti veliko bolj prepričljivo kot pa politične kaprice.

Tej skupini nasprotnikov pa se (žal) pridružuje tudi čedalje več aktivnih kristjanov. Po svoje je razumljivo, če vemo, da se je treba boriti proti uporabi etično spornih cepiv (in seveda niso vsa cepiva ista). Vendar so zaradi vse večje prestrašenosti in pomanjkanja vere pozabili na pomemben dar Svetega Duha – to je razločevanje. Poglejmo primer. Zadnje čase po elektronski pošti ter kanalih družbenih omrežjih kroži vse več sporočil, v katerih mnogi aktivni katoličani izražajo svoje zadržke ali celo odkrito nasprotovanje. Ob tem se večinoma sklicujejo na linke na članke, ki jih objavlja t. i. Iniciativa slovenskih zdravnikov. Gre za spletni portal, ki naj bi nudil strokovne argumente proti cepljenju. Po poročanju Siola je omenjeni portal lani jeseni registrirala Alenka Mišič, ki pa, mimogrede, ni zdravnica, ampak vzgojiteljica. V projektu sicer deluje nekaj zdravnikov, vendar pri njem ni virologov, infektologov in imunologov. Celo znameniti članek »18 razlogov, zakaj se ne bom cepil«, je napisal nekdo, ki ni zdravnik, pač pa – osebni trener. Več TUKAJ. Ko se je v kampanjo preko omenjenega spletnega portala vključil še razvpiti Ivan Gale, je moral marsikomu zazvoniti alarm, saj je jasno, da gre predvsem za boj za oblast (glej TUKAJ).

Skratka, tu smo kristjani že pogrnili na izpitu razločevanja in nasedli ukanam, za katerimi se nahaja boj za oblast. Posebej zato, ker se ta sporočila širijo s svetlobno hitrostjo in postajajo sredstvo za vzbujanje občutka krivde (psihološki nadzor množic). To pa je že zadeva, ob kateri bi se morali vključiti alarmi. Tu namreč ni več tiste dobronamernosti, ki bi nas varovala pred morebitnimi pastmi cepljenja, pač pa gre za poskus okužbe s strahom. Ko začenjajo v naše poštne predale pritekati celo vsebine, ki se sklicujejo celo na spletne portale, kot je Necenzurirano (gre za protivladno usmerjeni portal, ki ga financira razvpiti Martin Odlazek, urejajo pa ga trije nekdanji novinarji Dnevnika), potem je jasno, da je vrag odnesel šalo.

Kot že rečeno, se vrag velikokrat skriva v podrobnostih. In marsikdo morda niti ni opazil, da se velika večina člankov proti cepljenju nanaša na t. i. mRNA cepiva (in ne denimo na vektorska cepiva, ki so veliko bolj sporna). Tako v marsikaterem psevdoznanstvenem članku lahko zasledimo, da gre pri cepljenju za poskus, kako spremeniti človekov DNA zapis. Pa čeprav mRNA ne more spremeniti DNA (genskega materiala) posameznika, ker sploh ne vstopa v celično jedro, kjer se DNA nahaja. mRNA ostane v celici zunaj jedra in sproži nastanek beljakovin, ki so potrebne za ‘obrambo’ pred virusom.

In navsezadnje: kakšen smisel ima trditev, da nas želi svetovna elita s pomočjo cepljenja pobiti, če upoštevamo, da obstaja več kot 50 cepiv (in vseh pač ni mogel ustvariti George Soros) in da je že covid19 vse do tedaj, ko bomo razvili naravno imunost nanj, precej bolj morilski kot cepiva sama? In če upoštevamo, da je pri nas veliko posameznikov in organizacij, ki se financirajo iz fonda »odprte družbe« ter nasprotujejo cepljenju – kaj torej pomeni vse skupaj? Morda to, da v Sloveniji čim več ljudi ostane necepljenih, potem pa ob naslednjem valu epidemij (ker virus tudi gensko mutira) pride do nove zapore javnega življenja (vključno s cerkvami) in bo seveda znova Janševa vlada vsega kriva (in jo bodo verjetno močno »namočili« še pred evropsko javnostjo, češ poglejte, kakšni nesposobneži predsedujejo Evropski uniji).

Lepo je sicer razmišljati o sistemu, ki ga je ubrala Avstrija – češ, odgovoren je vsak zase. To je mogoče v okolju z visoko precepljenostjo prebivalstva in čredno imunostjo. Slovenija to pač ni, vsaj za enkrat ne, predvsem po zaslugi močne kampanje proti cepljenju. Je pa tudi tako, da v družbi nihče ni odgovoren zgolj za sebe ter individualno. Velja pravilo »vsi za enega, eden za vse«. Lahko si odgovoren voznik in voziš povsem po predpisih, vendar se vseeno lahko zgodi, da čelno trči vate nekdo drug, ki je povsem neodgovoren. V tem primeru bo odgovorni voznik zaradi neodgovornosti drugega morda celo umrl in mu tudi odgovorno ravnanje ne bo pomagalo. V primeru epidemije je podobno: lahko se odgovorno obnašaš in ostaneš samo doma in ne greš nikamor, a tudi tam nisi povsem varen. In če se bo ob morebitnem naslednjem valu znova zgodilo polnjenjem bolnišnic z akutnimi primeri zaradi covid19, bo potrebno ponovno zaprtje javnega življenja. In dvomim, da bi slovensko gospodarstvo preneslo še en takšen šok. Ste pripravljeni sprejeti posledice novih stečajev in odpuščanj delavcev? Aja, saj bo itak za vse kriva Janševa »prostozidarska« vlada, kajne?

Seveda se lahko tudi zgražamo nad omejitvami gibanja (zlasti za necepljene) in nad cepilnimi potnimi listi (ki sploh niso nekaj novega), vendar bodo civilne oblasti povsod po svetu skušale zagotoviti čim večjo varnost. Slovenija tu ni izjema, pri nas so restrikcije še dokaj blage. Očitno pa velja pravilo: bolj ko imamo blage omejitve, bolj nergamo. Kaj o godnjanju in nerganju pravi Sveto pismo? “Vse delajte brez godrnjanja in preračunljivosti.” (Flp 2,14) “Proti brezbožnikovemu snovanju bo namreč vpeljana preiskava, saj bo odmev njegovih besed segel prav do Gospoda, da se kaznujejo njegova nepostavna dejanja. Zakaj ljubosumno uho posluša prav vse in potuhnjeno godrnjanje mu ne uide. Varujte se torej jalovega godrnjanja, ogibajte se hudobije svojega jezika, ker celo pritajeno šepetanje ne bo ostalo brez posledic, ker bodo lažniva usta ubila dušo.” (Mdr 1, 9-11) Sapienti sat!

Dobra novica za kristjane je, da imamo možnost moliti za zaščito. Tudi pred morebitnimi slabimi posledicami cepljenja. »… in če bodo kaj strupenega izpili, jim ne bo škodovalo…« (Mr 16,18). Ali pa Psalm 91, na katerega se lahko sklicujemo. Za nas bo to vsekakor veliko bolj koristno kot obremenjevanje s psevdoznanostjo in psevdoreligijo (češ da se s cepljenjem že vnaprej predamo hudiču) ter zgražanjem nad papežem in našimi škofi, ki so, podobno kot poslanci DZ RS, pozvali k cepljenju. Sicer pa, ali ste prepričani, da bi katera druga stranka, če bi bila sedaj na oblasti, kaj bistveno drugače ravnala? Verjetno ne. Tako ali tako pa je pandemija covid19 v prvi meri predvsem posledica velikega odpada človeštva od Boga.

Torej: če ste se odločili za cepljenje (in tukaj ne bomo nikogar nagovarjali niti za cepljenje niti proti cepljenju), vam ni treba imeti občutka krivde. Imate pa morda sedaj priložnost, da se resno odločite za Jezusa in prosite za Njegovo zaščito. »Saj niste prejeli duha suženjstva, da bi spet zapadli v strah, ampak ste prejeli duha posinovljenja, v katerem kličemo: ’Aba, Oče!’« (Rim 8, 15) Odločitev naj bo zares svobodna in po vesti. In brez obsodbe tistih, ki se cepijo, in tistih, ki se ne.

P. S.: Ste morda na seznamu proizvajalcev cepiv zasledili tudi enega, ki nosi ime “John Paul II Medical Research Institute”? Da, imenuje se po sv. Janezu Pavlu II.

Pavel Gorenčič